Tiada Lebih pentinG AND aku tetap aku tiada yg lain selain aku »

Saturday, January 9, 2010

Kau Ketua..?

aku, kau manusia..
tiada beza..
kita lahir atas satu salasilah..
Adam a.s

mengapa perlu bergaduh..
mengapa perlu bertikam lidah..
memburukkan sesama sendiri..
adakah kau tiada kelemahan..?
adakah kau sempurna...
tiada yg lebih sempurna melainkan yang SATU..

antara kau dan aku tiada beza..
kau  mengata buruk kepadaku..
kau menikam aku emngguna kata-kata kesat..
tidak kah kau sedar yang kau juga mempunyai kekurangan yang lebih kurang dgn ku..

aku tergelak kecil melihat karenah engkau yang hanya tahu melihat insan dari satu kaca...
tiada mata lain untuk memerhatikan benda lain..
yang hanya kau tau...
mengejek..
mencaci...
memperkecil kaum dan bangsa sendiri...
untuk apa.?
supaya kau dianggap ketua..?
supaya kau dianggap hebat..?
sedarlah kawan... kau juga seperti aku...
akan pergi meninggalkan dunia yang sementara...
selamat tinggal dunia...~!

2 comments:

Anonymous said...

act.....manusia kadang2 merasa diri sendiri bagus,shingga tak nampak kelemahan diri.......ada sifat negatif yg sukar utk dibuang....rasa diri bgaikan besar n hebat...manusia rambut sama hitam tp hati lain2....huhuhu....

--·!¦[·§hÿTLë§sñe§s]÷·¤— said...

biasa lah.. kehidupan.. cuma semakin lama semakin ramai insan seperti ini.. yang hanya tau mencari kelemahan orang lain..