Tiada Lebih pentinG AND aku tetap aku tiada yg lain selain aku »

Sunday, February 7, 2010

LaYak kaH eNgkau~

dunia kini x lagi seperti dulu..
dunia kini lebih materialistik...
mengejar erti kekayaan lebih penting dari mengejar erti sebuah kehidupan..
lupa asal usul...
lupa asal terjadi nya enGkau di bumi sementara ini..

apa kah kau ingt dengan menindas bangsa sendiri...~
kau boleh bahagia..~
ciss... x ku sangka bangsa sendiri makan bangsa sendiri..~
ku penat kau ligat...
ku longlai kau mengilai...
kau gembira dengan mengaut untung dari hasil titik peluh orang lain..

walaupun aku begini..
tiada rasa sedikit pun simpati di mata engkau wahai makhluk yg d gelar insan...
sejenak aku berfikir...
berfikir dan terus berfikir..
adakah kau layak di gelar insan..
atau hanya binatang yg ingin bergelar insan..~

4 comments:

Anonymous said...

zmn sekarang memang la mcm tu..msg2pntg dri..

--·!¦[·§hÿTLë§sñe§s]÷·¤— said...

biasa lah.. dunia semakin ke penghujungnya..~

Anonymous said...

yup...dats rite...

--·!¦[·§hÿTLë§sñe§s]÷·¤— said...

semoga kita lebih memandang jauh ke hadapan... dgn kita mengambila iktibar yg d blkg..~