Tiada Lebih pentinG AND aku tetap aku tiada yg lain selain aku »

Wednesday, October 27, 2010

Peringatan kepada diri saya dan anda !

aku kau tindas....
kau pulaukan..
kau singkirkan...
kau hindari dari mendekati aku...


kerana apa..?
sebab apa..?

ada kah sebab aku tidak seperti kamu..?
adakah sebab aku ni tidak sehebat kamu..?
tinggi pengetahuan..?

pengetahuan..?
buat apa mau agungkan ilmu kalau kau tak amal kan..?
dimana letak komitmen kau sebagai orang yang ada pegangan...?

apa kau perjuangankan..?
apa kau bela..?
apa kau tuntut..?

kenapa harus bergaduh tanpa berbincang..
belum disentuh sudah menyalak...
ibarat anjing kurap ditepi jalan..
kebarangkalian anjing kurap itu lebih berotak dari kau..

kau fikir kau gagah..
kau fikir kau hebat...
tapi bila orang bagi pendapat kau tak dengar..?
sebab apa..?
sebab kau sendiri ada penghakiman yang wajar tentang itu...?
jangan suka menafsir sebelum selidiki sesuatu benda..
jangan sama kan diri dengan tin kosong..
kosong tapi bising !
kau terlalu ego !!!
kau terlalu angkuh !!!
kau terlalu yakin yang hanya kau di atas..
sehinggakan Kau Menjadi Bodoh Sombong diatas muka bumi..

tidak lah salah ku kira jika kau mengaku kesilapan..
kau takut kaum kau malu..?
tiada salah ...
belajar dari kesilapan..
tp ini..
bila ditegur sikit, ingin menyampai tangan..
makhluk apa ka kau ini..?
tiada otak kah..
tiada akal fikiran..?
atau kau binatang..?

insaflah teman...
perjuangan kita 1..
matlamat kita 1..
perjuangan kita menghapus sistem yang korupsi !

fikir lah teman.. bukan ku bercakap seperti tiada kelemahan diri...
kita muhasabah diri... agar kita jgn jadi seperti diatas !

0 comments: